chip tuning...proszę o rady.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    chip tuning...proszę o rady.

    pitersoonn, ograniczenie żeby silnika nie uszkodzić
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    chip tuning...proszę o rady.

    Jestem właścicielem O1 1.9TDI ASV 110KM 2001r. i przebieg 182tys km.
    Od jakiegoś już czasu myślę o zwiększeniu mocy do ok 130KM ale cały czas się waham.
    Wiem, że sporo osób robiło i robi taki zabieg, dużo też jest o tym na forum...
    Niby jest to bezpieczne ale cały czas mam niewielki obawy czy oby na pewno jest to bezpieczne dla silnika i czy nie będę za jakiś czas żałował gdyby pojawiły się skutki uboczne w postaci jakiś awarii.
    Proszę o fachowe porady w tej sprawie, głównie tych którzy już dłuższy czas eksploatują auto po komputerowym zwiększeniu mocy.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez strazakp
      Od jakiegoś już czasu myślę o zwiększeniu mocy do ok 130KM
      tutaj zwiększa się moc akurat do 140KM

      jak tak się szczypiesz to odpuść, potem będziesz marudził.

      Zamieszczone przez strazakp
      Niby jest to bezpieczne ale cały czas mam niewielki obawy czy oby na pewno jest to bezpieczne dla silnika i czy nie będę za jakiś czas żałował gdyby pojawiły się skutki uboczne w postaci jakiś awarii.
      jakaś awaria pojawi się wcześniej czy później na 100%, więc będziesz żałował.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Kod:
        jakaś awaria pojawi się wcześniej czy później na 100%, więc będziesz żałował.
        Awaria zawsze może się pojawić w każdym aucie...ale czy będzie to spowodowane właśnie tym zwiększeniem mocy?
        Ja w sumie autem jeżdżę nie dużo bo ok 10tys km/rocznie...i mam zamiar pojeździć tym autem jeszcze 2-3lata (później O2).
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • koddi
          Rider
          • 2008
          • 405
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          ja kolego jestem 6 mies. po chipie w serii miałem 110 kunia silnik 1.9 asv
          przebieg 147 000 po programie 147 kunia prz momencie 313 Nm + zaślepiony egr i wycięty programowo ... jak na razie jestem super zadowolony nie zauważyłem żądnych negatywnych skutków tej decyzji...

          myślę że jest to dobry pomysł tym bardziej że przy seri zdarzały się chwile zwątpienia podczas wyprzedania
          Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
          Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
          ...
          A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

          Komentarz

          • Dusiek
            Classic
            • 2007
            • 26

            #6
            Ja zrobiłem 150 tys. km przez 3 lata O2 BXE chipowana ze 105 na 150KM. Też na początku się wahałem Poza bardzo wyraźnym wzrostem radości z jazdy nie zanotowałem żadnych - najmniejszych nawet - skutków ubocznych ani awarii. Nic nie działo się z silnikiem ani srzęgłem i 2-masą. Gdyby moja następna O2 miała silnik BXE to grzebnął bym jej w cipie prędzej niż pierwszy raz zatankował.

            P.S.
            Teraz jednak sam się wacham bo mam O2FL 1.6 TDI CR. Nie wiem co to z tego będzie ale pewnie w końcu się zdecyduje i znów będę żałował że za długo czekałem

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              A ja jestem zdanie, że jak ktoś ma wątpliwości i dyga wora to lepiej, żeby sobie odpuścił. Zrobi dobrze sobie i tunerowi, który by mu to miał robić. Mimo, że na ten temat pisano to już setki razy, to zakładanie kolejnego wątku tylko po to, żeby się kolejny ostateczny raz upewnić, że na pewno będzie dobrze, nie doprowadzi do niczego dobrego. Co najwyżej do tego, że za parę miesięcy, a może trochę dłużej stworzy kolejny wątek, w którym wyleje swoje żale , że coś mu się wysypało i pewnie tuner coś spitolił, a tak wogóle to mu teraz dużo pali i takie tam. Jak ktoś jest za przeproszeniem cipka to niech sobie lepiej odpuści.
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez shado
                A ja jestem zdanie, że jak ktoś ma wątpliwości i dyga wora to lepiej, żeby sobie odpuścił.
                dokładnie :idea:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  strazakp jak masz około 1000zł wolnej kasy a jazda samochodem sprawia ci przyjemność to podjedz do "dobrego tunera" a bedziesz załował kazdego dnia przed zrobieniem programu :szeroki_usmiech
                  P.S. w trójmiescie chyba są fachowcy od roboty? :P
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • maxpaynemm
                    RS
                    • 2008
                    • 1764
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Ok koledzy podszczepię sie pod wątek :P

                    Ja juz chyba dojżalem do czipa na swoim BXE bo już mam dość innych podskakujących mi pierdzikółków :P więc mam jeszcze tylko jedno pytanie:... jakiego wzrostu spalania mogę sie spodziewać po zaczipowaniu autka, jeżdżąc jak by to powiedzieć w miarę "normalnie"??

                    Czy podczas czipowania u Rogala muszę jeszcze o czymś wiedzieć żeby ewentualnie poprosić Rogala żeby było tak a nie inaczej???

                    DZIĘKI
                    Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez maxpaynemm
                      jakiego wzrostu spalania mogę sie spodziewać po
                      zaczipowaniu autka, jeżdżąc jak by to powiedzieć w miarę "normalnie"??
                      żadnego, będzie tak jak jest przy takim samym stylu jazdy, tyle, że częściej będziesz miał ochotę pocisnąć, pocisnij sobie teraz to zobaczysz czego możesz się spodziewać

                      Zamieszczone przez maxpaynemm
                      Czy podczas czipowania u Rogala muszę jeszcze o czymś wiedzieć żeby ewentualnie poprosić Rogala żeby było tak a nie inaczej???
                      zależy czego oczekujesz, jak chcesz żeby było max bezpiecznie to powiedz to i poproś, żeby nie przesadzać z momentem przenosząc go w wyższe partie obrotów, ale myslę, że Witek robi tak defaultowo, przynajmniej powinien

                      możesz też poprosic o lajtowy program, np. 140/300
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • maxpaynemm
                        RS
                        • 2008
                        • 1764
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        możesz też poprosic o lajtowy program, np. 140/300
                        Ok a jaki program jest optymalny? Taki nie za mocny i nie za lajtowy? Co wogóle proponujesz ? Ofkors chodzi mi o sam program bo na inne turbo na razie nie mam kasy :P
                        Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez maxpaynemm
                          Zamieszczone przez szkoda
                          możesz też poprosic o lajtowy program, np. 140/300
                          Ok a jaki program jest optymalny? Taki nie za mocny i nie za lajtowy? Co wogóle proponujesz ? Ofkors chodzi mi o sam program bo na inne turbo na razie nie mam kasy :P
                          hmm, nie jestem ekspertem :idea:
                          bezpieczeństwo to przede wszystkim kwestia głowy i prawej nogi :idea:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Generalnie klient z watpliwosciami to chodzaca reklamacja
                            trzeba jasno powiedziec ze fabryka kastruje programy wlasnie w celu "duzzego" marginesu bezpieczenstwa.
                            My ten margines przesuwamy...o ile? To zalezy od klienta, i od samochodu.
                            90% aut na programach normalnych jezdzi wiele tys km bez problemu niezadko mniej palac.
                            Niestety zawsze sie znajdzie jakis odsetek silnikow awaryjnych ktore zaczna robic pod gore.
                            Jesli wykryjemy to w pore na hamowni i diagnostyce...OK. Nie ruszamy auto wraca do domu.
                            Gorzej jak wada ma postac ukryta i sie uaktywni pare tys po programie....
                            Wtedy wiadomo ze tuner winny bo on ostatni grzebal.
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #15
                              Zamieszczone przez maxpaynemm
                              Ja juz chyba dojżalem do czipa na swoim BXE bo już mam dość innych podskakujących mi pierdzikółków więc mam jeszcze tylko jedno pytanie:... jakiego wzrostu spalania mogę sie spodziewać po zaczipowaniu autka, jeżdżąc jak by to powiedzieć w miarę "normalnie"??

                              Czy podczas czipowania u Rogala muszę jeszcze o czymś wiedzieć żeby ewentualnie poprosić Rogala żeby było tak a nie inaczej???
                              Rozmawialiśmy jakiś czas temu, jak ubezpieczałem u Ciebie auto. Ale do rzeczy:
                              1. Spalanie zalezy od Ciebie. Zakładam, że nie będziesz co światła uprawiał startu na 1/4 mili, więc i spalanie pozostanie na podobnym poziomie.
                              2. O co masz poprosić- jak sobie wyobrażasz, żeby było zrobione auto- ja prosiłem o spokój do 2100-2300 r.p.pm. i tak jest (dla zdrowotności turbo i dwumasy). Ale kolega Gebek poprosił Aligatora o maks. momentu już przy 1800 i też dostał, ale z informacją, że jak coś się wysypie to żeby wiedział dlaczego.

                              I o tym musisz pamiętać. Jadąc do sprawdzonego tunera masz prawie 100% pewność, że sam program jest dobrze zrobiony. Reszta zależy od kierownika- przecież nawet auto na fabrycznym programie można zajeździć.

                              A i jeszcze jedno- bądź pewny, że uzbierasz kasę na turbinę :diabelski_usmiech
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • rss
                                L&K
                                • 2009
                                • 1098

                                #16
                                moje 3 grosze w sprawie spalania PO:

                                w miescie jest wieksze (0,2 - 0,3 l/100)
                                w trasie mniejsze (0,1 -0,2 l/100)

                                wartosci nieduze, ale powinny rozjasnic temat wszystkim tym ktorzy zastanawiaja sie
                                i le to jest 'troche' i 'nieznacznie'

                                natomiast radosc z jazdy - bezcenna i faktycznie mysli oscyluja w kierunku wydajniejszej turbiny
                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                _________________________________________
                                Do sprzedania:
                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                Komentarz

                                • maxpaynemm
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1764
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rss
                                  natomiast radosc z jazdy - bezcenna i faktycznie mysli oscyluja w kierunku wydajniejszej turbiny
                                  Koledzy a co można wsadzić do BXE??? Jakie turbo i jaki ewentualny koszt takiego modu?

                                  Pozdr.
                                  Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez maxpaynemm
                                    Koledzy a co można wsadzić do BXE??? Jakie turbo i jaki ewentualny koszt takiego modu?
                                    prześledź ten wątek : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=14479
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • tomil
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 1179

                                      #19
                                      Zamieszczone przez maxpaynemm
                                      Koledzy a co można wsadzić do BXE??? Jakie turbo i jaki ewentualny koszt takiego modu?
                                      Jest kilka rozwiązań tego samego problemu:

                                      1. Turbo od ASZ - jak dobrze pamiętam 1749 VA,
                                      2. Turbo od ARL- 1749 VB,
                                      3. Big Turbo- np. 2249 V (VB?) od mesia 2,2 cdi,
                                      4. Hybrydę.

                                      W zależności od obranej opcji (najtańsza to hybryda) to koszt samej turbiny od 1000 (karambol miał promocję na hybrydy, nie wiem czy jeszcze ją ma) do 3000 za samą turbinę. Przy GT 22 koszty rosną, bo jeszcze cała kupa rzeczy do dorobienia/dokupienia.

                                      Jeśli wybierzesz opcję bez koksu- znaczy ASZ/ARL to praktycznie żadnych dodatkowych kosztów prócz zmiany pierwszego odcinka wydechu ze stożka na flanszę (u DGW to koszt kilkuset PLN-ów).
                                      Do tego, jeśli program będziesz robił po wymianie turbo, to tylko program. Ja będę robił korektę programu- znów kilkaset złotych.
                                      Wtryski z tego co czytałem w BXE wystarczają na 170 kilka kuni (Szkoda ma jak dobrze pamiętam 176). Powyżej tych mocy trzeba już pomyśleć o wtryskach (może od Cowboya), sprzęgle i chłodniczce oleju i takich tam innych pierdołach nie zapominając o hamulcach.
                                      Reasumując- najczęściej wybierana opcja ARL:
                                      Turbo- ok 3000,
                                      Montaż- ok 400,
                                      Program- ok 1200
                                      Znaczy kończymy zabawę na 4600. Sprzedajesz swoją turbinkę od BXE i jesteś ok. 1000 do przodu.

                                      Jeśli będziesz zmieniał turbo po programie (uwierz mi- będziesz) to dolicz jeszcze ok 400 stówek na korektę programu. Razem 5 kawałków.
                                      Ale frajda z jazdy gwarantowana
                                      It doesn't matter what we're losing
                                      It only matters what we're going to find!

                                      Komentarz

                                      • looker
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1886
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        tomil, ładnie to wyłuszczyłeś. A możesz jeszcze porównać parametry moc/moment możliwe do osiągnięcia w przypadku AZS i ARL ?
                                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                        Komentarz

                                        • maxpaynemm
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1764
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tomil
                                          Jeśli będziesz zmieniał turbo po programie (uwierz mi- będziesz)
                                          Ale będę wymieniał bo szybko padnie obece czy bedę wymieniał bo apetyt w miare jedzenia rośnie?? :diabelski_usmiech Co masz na myśli? :szeroki_usmiech
                                          Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz

                                          • tomil
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 1179

                                            #22
                                            Zamieszczone przez looker
                                            AZS i ARL ?
                                            ARL powinien wystarczyć do 190-200 kuni, powyżej tego to już tylko BigT (np. GT22), bądź hybryda.
                                            ASZ ma zdaje się troszkę mniejszą wydajność- chyba ma mniejszą stronę gorącą (ZTCP), ale spokojnie powinien uciągnąć 160-170 kuników (co widać po modyfikowanych Octach czy Superbach z tym silnikiem).
                                            Co do momentu- tu zależy dużo od tego czy chcesz długo pojeździć autem bez konieczności wymiany tego i owego (zwłaszcza sprzęgło), ale spokojnie można uzyskać do 380-400 Nm. Z resztą, u mnie na tej małej pierdziawce seryjnej mam ok 340 Nm. Mówiąc szczerze- więcej nie trzeba- nastawiłem się na podniesienie mocy oraz wyrównaniu przebiegi Nm- na seryjnej turbawce jest szarpnięcie momentu przy 1800-1900 (Rogal próbował wyrównać, ale nie do końca dał radę) oraz zwiększenie zakresu użytecznego obrotów- znaczy wydłużenie pracy silnika w maks. momencie (u mnie pik jest przy 2600 r.p.pm. a później tylko coraz gorzej).
                                            Co do osiąganych wielkości Nm mogę się mylić. Poza tym to ile uzyskasz jest nie tylko za sprawą sprężarki, ale i samego silnika.
                                            Dlatego uważam, że dla spokoju ducha (i braku uślizgu seryjnego sprzęgła) lepiej z momentem nie przesadzać.
                                            Tu są dwa autka (BXE) na ARL-u:




                                            [ Dodano: Sro 14 Lip, 10 13:25 ]
                                            Zamieszczone przez maxpaynemm
                                            Ale będę wymieniał bo szybko padnie obece czy bedę wymieniał bo apetyt w miare jedzenia rośnie?? Co masz na myśli?
                                            Po pół roku dupohawnia powie, że auto coś nie jedzie. Niby jest fajnie ale.... tych parę kuni więcej i lepsze rozłożenie momentu by się przydało. I tak w kółko.... Neverending story.
                                            It doesn't matter what we're losing
                                            It only matters what we're going to find!

                                            Komentarz

                                            • maxpaynemm
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1764
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez tomil
                                              Po pół roku dupohawnia powie, że auto coś nie jedzie. Niby jest fajnie ale.... tych parę kuni więcej i lepsze rozłożenie momentu by się przydało. I tak w kółko.... Neverending story.
                                              A juz się bałem że obecne turbo powie - Good Bye! :szeroki_usmiech

                                              Niestety ze wzgledu na koszta narazie zostaje tylko program. Później... kto wie, ale raczej pewnie predzej zmienie już autko na nowsze

                                              Dziekuję za info Podzielę sie wykresem jak już zrobie wirusa
                                              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz

                                              • tomil
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 1179

                                                #24
                                                Zamieszczone przez maxpaynemm
                                                A juz się bałem że obecne turbo powie - Good Bye!
                                                Nie znasz dnia ani godziny- zarówno na seryjnym programie jak i po wirusie.
                                                It doesn't matter what we're losing
                                                It only matters what we're going to find!

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez tomil
                                                  I tak w kółko.... Neverending story.
                                                  nie u mnie, tak jest ok, jak cos mocniej to juz raczej kolejne auto.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...